czwartek, 3 marca 2011

Język angielski - kursy w Kościerzynie

.
Język angielski - kursy w Kościerzynie.
Wczoraj, 2-go marca 2011 r. w Kościerzynie kolejne dwie grupy (poziomy A2 i B1.1) ukończyły kurs języka angielskiego. Poprzednie dwie grupy dotarły do finiszu 21-ego lutego 2011 r. Tak się złożyło, że to właśnie mnie przypadła przyjemność prowadzenie tych kursów. Organizatorem jest Combidata, największa firma szkoleniowa w Polsce współpracująca z Kaszubskim Instytutem Rozwoju w Kościerzynie.

Zacząłem prowadzić kursy w październiku 2010 r. Okazały się poważnym wyzwaniem, ale też bardzo ciekawym doświadczeniem i wspaniałą przygodą. Niezwykle dla mnie ekscytującym i nowoczesnym zadaniem - kursy j. angielskiego trzeba prowadzić on-line, czyli na żywo za pomocą Internetu. Na początku przydzielono mi dwie 11-osobowe grupy. Kurs jest opłacany ze środków unijnych. Podczas kilku pierwszych zajęć było dość nerwowo, technika płatała figle, połączenie z Internetem często się zrywało. Nie wpadając w panikę realizowałem wtedy zajęcia w sposób tradycyjny, tzn. bez Internetu. W kursie w większości brali udział pracownicy szczebla kierowniczego i nauczyciele, a więc osoby o szczególnej wrażliwości i z reguły o bardzo wysokich wymaganiach (na pewno wyższych od innych grup zawodowych). W zajęciach uczestniczy od czasu do czasu (jako obserwator) przedstawicielka Combidaty. Cieszy wysoka frekwencja uczestników i jeszcze wyższa motywacja. Idzie coraz lepiej, Internet oraz program funkcjonuje prawie bez zarzutu, uczestnicy z zapałem biorą bardzo aktywny udział w lekcjach i wychodzą po zajęciach zadowoleni. Jeszcze małe uzupełnienie: moi "studenci" w trakcie zajęć nie korzystają z Internetu i komputera, tylko ja (oni mogą to robić w domu) Zamiast monitora komputera posługuję się rzutnikiem, który wyświetla treść kursu z Internetu na dużym ekranie wiszącym na ścianie. Używam też flip chart, na którym zapisuję słuchaczom dodatkowo ważniejsze objaśnienia.

Pragnę podkreślić, że mój zachwyt, wręcz euforię wywołuje niesłabnąca motywacja i niespotykanie żarliwa chęć opanowania języka angielskiego przez bardzo ambitnych uczestników kursów. Jestem naprawdę dumny, że dane mi było poznać tyle wspaniałych osób, poza wszystkim promieniujących wysoką kulturą osobistą. Uświadomiłem sobie z radością, że nasz kraj - Polska, ma ogromny potencjał i szanse na dalszy rozwój dzięki takim właśnie wartościowym ludziom. Mogę dziękować Opatrzności, że w dojrzałym wieku obdarzyła mnie tym przywilejem i honorem.

Cieszę się, że od 1-ego marca 2011 r. Combidata powierzyła mi kolejne dwie grupy (poziomy A1 oraz B1.2), które mają zakończyć kurs j. angielskiego pod moim kierunkiem na początku lipca 2011 r.
.

Brak komentarzy: