niedziela, 26 lutego 2012

HELENA BRZEZIŃSKA

.
Helena Brzezińska (z domu Sikorska) w poniedziałek, 20-go lutego 2012 r. obchodziła 90-e urodziny. Najpierw uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. w kościele p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Wąglikowicach. Potem biesiadowaliśmy w Domu Wczasowym HELENA we Wdzydzach Kiszewskich. Mogę z dumą powiedzieć, że Helena B. jest moją wspaniałą Matką Chrzestną. Mimo sędziwego wieku wciąż kipi niespożytą energią, radością życia i promiennym uśmiechem. Należy do osób głęboko religijnych. Szczodrze wspiera różne akcje charytatywne. Całe życie ciężko pracowała i nadal czynnie pomaga swoim bliskim. Wychowała czworo dzieci (dwie córki i dwóch synów), doczekała się 17 wnuków i tyleż prawnuków. Jej sukcesy mają również widoczny wymiar materialny. Wspólnie z mężem śp. Konradem i dziećmi wybudowała we Wdzydzach cały zespół domów wczasowych : "HELENA", "DANUTA", "GABRIELA" i "MARZENIE". Jej domy wczasowe ściągają turystów nie tylko z Polski i Europy, ale z całego świata.
W uroczystościach urodzinowych wzięło udział ponad 100 osób z kraju i zagranicy. Królową Elżbietę II i Wielką Brytanię reprezentował Zbigniew Pawlik zamieszkały w Manchester (prywatnie mąż mojej zmarłej niedawno kuzynki Jadwigi, córki Jana Brzezińskiego, brata mojego ojca). Zbigniew P., dżentelmen stulecia, niezrównany gawędziarz bez przerwy podkreślał jak bardzo szczęśliwy jest, że przybył na to niezwykłe spotkanie. Wśród przybyłych znalazła się również Wanda Zofia Bonkowska (87 lat), jedna z dwóch żyjących jeszcze sióstr mojego ojca Maksymiliana, też w doskonałej formie. Miałem okazję pogawędzić z moimi kuzynkami i kuzynami, m.in. z siostrą Wandą Wacławą Brandt (79 l.), zamieszkałą w Zaniemyślu koło Poznania [zgromadzenie zakonne Sióstr Służebniczek Niepokalanego Poczęcia NMP (Służebniczki Maryi)].
Radosna jubilatka opowiadała o swoim spełnionym życiu, śpiewała i tańczyła z każdym uczestnikiem zabawy, również ze mną. Podobnie jak prof. Władysław Bartoszewski, moja Matka Chrzestna jest dla mnie i dla nas wszystkich wzorem do naśladowania oraz drogowskazem w czasach zamętu, chaosu i erozji wartości moralnych. Mamy nadzieję, że za 10 lat dane nam będzie świętować jej setne urodziny.





.

Brak komentarzy: