poniedziałek, 4 lipca 2011

Pilot wycieczek

.
Uprawnienia pilota wycieczek krajowych i zagranicznych uzyskałem w 1985 r., najpierw w języku esperanto, niebawem w j. rosyjskim a później w j. angielskim.


W minionych latach (poza właściwą pracą zawodową) zdarzało mi się pilotować wycieczki (zazwyczaj podczas wakacji letnich) i kierować różnymi grupami uczestników wyjazdów po Polsce, a jeszcze więcej za granicę. To były bardzo interesujące doświadczenia i niezapomniane przeżycia, czasami niezwykle stresujące, niekiedy wymagające stalowych nerwów, ale z drugiej strony umożliwiały poznawanie wspaniałych ludzi oraz ciekawych atrakcji turystycznych krajów docelowych. W przeszłości zmieniały się uregulowania prawne i przepisy dotyczące działalności pilotów wycieczek. Jeszcze do niedawna wymagane było zaświadczenie lekarza medycyny pracy w celu otrzymania ważnego na określony czas identyfikatora. Należało także uiścić stosowną opłatę skarbową. Od niedawna przepisy zostały uproszczone: nie jest już konieczne ani zaświadczenie od lekarza, ani opłata.
Byłem przyjemnie zaskoczony, kiedy już po dwóch dniach od złożenia wniosku z jedną fotografią w Departamencie Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, ul. Długi Targ 1/7 w Gdańsku (usytuowanego naprzeciwko fontanny Neptuna), zatelefonowano do mnie z informacją, że gotowy dokument czeka na mój odbiór. Redukcja biurokracji do niezbędnego minimum poprawia samopoczucie petenta. Cieszą zmiany na lepsze w naszym kraju.


Widoczny powyżej nowy identyfikator, ważny na okres pięciu lat, odebrałem osobiście w Urzędzie w poniedziałek, 4-go lipca 2011 r.
.

Brak komentarzy: